REGULAMIN
Szkolnego Konkursu Fotograficznego - Dzień Ziemi Tylmanowskiej
1. Cele konkursu:
§ rozwijanie zainteresowań i zdolności uczniów poprzez głębsze poznanie Tylmanowej, jej walorów krajobrazowych, kulturowych i obyczajowych;
§ popularyzacja sztuki fotografowania wśród uczniów;
§ rozwijanie współpracy w grupie i poczucia odpowiedzialności za wspólne dzieło;
§ prezentacja osiągnięć uczestników konkursu.
2. Zasady konkursu
§ Organizatorem konkursu jest Gimnazjum Nr 1 w Tylmanowej, a osobą odpowiedzia-lną za jego przeprowadzenie – pani Maria Konopka.
§ Konkurs jest przeznaczony dla uczniów Gimnazjum Nr 1 w Tylmanowej i ma charakter klasowy.
§ Konkurs jest długoterminowy i trwa od 22.09.2014 -10.04.2015 r.
§ Każda klasa zgłasza do konkursu 12 zdjęć kolorowych w formacie 18 x 25 cm, przedstawiających wyłącznie widoki, przyrodę, architekturę, życie codzienne, obyczaje i tradycje Tylmanowej i organizuje wystawę tych zdjęć w swojej klasie, nadając jej tytuł.
§ Przewodniczący poszczególnych klas odpowiadają za przebieg konkursu i zorganizo-wanie ekspozycji w swoich klasach.
§ Każde zdjęcie musi być opisane: imię i nazwisko autora zdjęcia, klasa, krótki opis fotografii.
§ Przystępując do konkursu, uczestnicy akceptują niniejszy regulamin oraz zapewniają, że:
- posiadają pełnię praw autorskich do zgłoszonej pracy, zgłoszone prace zostały wykonane osobiście przez uczestników i nie kopiują fotografii stworzonych przez inne osoby,
- nie naruszają praw autorskich osób trzecich,
- nie naruszają dóbr osobistych osób, które zostały na nich przedstawione oraz innych dóbr prawnie chronionych- uczestnicy mają zgodę osób, których wizerunek utrwalono na fotografii, na ich publikację i wykorzystanie zgodnie z regulaminem konkursu.
§ Niedopuszczalne jest dokonywanie jakichkolwiek korekt kolorystycznych, retuszu, czy fotomontażu. W przypadku stwierdzenia takich zabiegów zostaną przyznane punkty karne, co w znacznym stopniu wpłynie na obniżenie oceny wystawy.
3. Zasady rozstrzygnięcia konkursu
§ Wystawy klasowe zostaną ocenione przez jury w składzie powołanym przez organizatora dnia 13 kwietnia 2015 roku.
§ Ogłoszenie wyników nastąpi 15 kwietnia 2015r.
§ Jury ocenia wystawy klasowe i na podstawie wyniku punktowego przyznaje nagrodę główną dla całej klasy.
§ Spośród wszystkich zgłoszonych do konkursu prac Jury wybiera 10 najlepszych
( różnych autorów) i przyznaje trzy nagrody indywidualne.
§ Jury zastrzega sobie prawo do przyznania wyróżnień.
§ W sytuacjach spornych Jury dopuszcza możliwość losowania.
§ Organizator nie zwraca zgłoszonych prac.
4. Postanowienia końcowe
§ Udział w konkursie jest równoznaczny z wyrażaniem zgody na wykorzystanie danych osobowych uczestników.
§ Organizator nie ponosi odpowiedzialności za naruszenie praw autorskich osób trzecich przez uczestników konkursu.